Monday, December 28, 2009

competiti0n!!!

beznyer kem selama 3 minggu nie!!kem hafazan tp disertai dgn pelbagai program yang bez2!!gmbar kt bwah nie adalah gmbar semasa pertandingan nasyid antara kumpulan..


nie kumpulan saya..kumpulan AISYA HUMAIRA..



nie lak group dak level 1..IBNU HATIM..


nie pun group level 1..AS-SYAKIRIN


nie gr0up AS-SIDDIQ..
dan byk lg..
haa..disebelah ni lak gmbar mase sukaneka.



















kalau k0rang perhati bt0l2,fesi ade memegang uncang kaler hijau..dlm 2 ade sejenis rempah yang kit0rang harus hidu dan kenalpasti bt0l2..ade dlm salah satu uncang 2,ade belacan..saya alergi ngan blacan nih..ape lg..lpas 2 hidung mule gatal2 n...HAACCHHUUM!!!bersin x brenti2..hidung pun merah..h0h0..0rg len gelak ajer..








nie bdaq laki men b0la..xder pape p0n..sukaneka nieade byk game au..mkn buah tembikai,tenung2,sepak b0la..etc.











nie gmbar time men b0la bayang..ade org panggil b0la api.lantak r pape p0n nama dye,yg pasti org tgh xleh kna bola..2 saya tgh duk kt tgh..tinggal saya s0rang je..fuhh!!tkut gak klau kna..klau tinggal s0rang je lg..kt0rang kna kira sampai 10 kali..kalau 0rg tgh 2 x kna bola sampai 10 kali,geng2 bdaq yg duk tgh td bley masuk balik..cam2 r kt0rang men..











Thursday, December 10, 2009

kisah binatang yang bernama huraisy

Dikisahkan dalam sebuah kitab bahawa apabila tiba hari kiamat nanti maka akan keluar seekur binatang dari neraka Jahannam yang digelar Huraisy, yang mana panjangnya ialah jarak antara langit dan bumi dan lebarnya pula dari timur hingga ke barat.
Apabila ia keluar maka malaikat Jibril a.s berkata, "Wahai Huraisy, kamu hendak ke mana dan kamu hendak mencari siapa?"

Lalu berkata Huraisy : "Aku mencari lima jenis orang ."

1. Orang yang tidak mengerjakan solat.
2. Orang yang tidak mahu mengeluarkan zakat.
3. Orang yang mendurhakai kedua orang tuanya.
4. Orang yang suka minum arak.
5. Orang yang sangat suka bercakap-cakap dalam masjid hal dunia.

Monday, November 23, 2009

ADAKAH UMAT ISLAM SEMAKIN PUPUS..??

Monday,23 November 2009

Kes murtad di Malaysia sudah berada di dalam paras kritikal dan kes ini lebih terjurus di kalangan kaum melayu yang majoritinya menganuti agama Islam. Cuma lagi tiada pembunuhan beramai-ramai secara jelas, namun agama dan akidah kita disembelih sedikit demi sedikit oleh kafir laknat hari ini.

1. Umat Islam sudah boleh murtad dan berani berdiri di khalayak ramai sambil menjerit mengatakan haknya untuk murtad, orang Islam sendiri (pemimpin dan hakim-hakim) merestuinya.

2. Jilbab dan serban adalah diharamkan pemakaiannya oleh hakim Islam sendiri(sesetengah tempat), kita hanya memerhatikan tanpa dapat berbuat apa-apa.

3. Sunnah nabi ditolak kerana tidak relevan dengan kehidupan moden hari ini.

4. Zina dan maksiat berlaku terang-terangan antara orang Islam, termasuk bohsia dan bohjan/jalang/gigolo/gay dll

5. Berpakaian menjolok mata tanpa rasa malu atau bersalah, umat Islam sendiri turut menyatakan ia adalah kehendak moden dan orang lain tidak boleh melarang mereka.

6. Kaki mabuk menjadi ikutan muda-mudi.

7. Undang-undang dan perlembagaan menjadi rujukan, al-Quran dan hadis hanya dijadikan sebagai pembuka doa majlis dan doa makan. Ramai anak muda sudah tidak tahu mengucap dan sembahyang.

8. Orang jahil menjadi ketua/pemimpin.

9. Gerakan menyongsangkan akidah oleh pertubuhan dan ngo yang diiktiraf oleh kerajaan yang dikatakan negara Islam.

10. Rasuah dan penyalahgunaan kuasa menjadi-jadi, rakyat terus diabaikan dan perut sendiri menjadi keutamaan.

Semakin lama dan dalam diam ahli kafir mula mengumpul kekuatan untuk

menjatuhkan orang Islam, bermula dengan kes natrah di awal tahun 50-

an yang menyebabkan berpuluh-puluh orang melayu ditembak dan

berbelas yang lain dihukum gantung sampai mati kerana menentang

kemurtadan natrah. kini, selepas 49 tahun kemerdekaan kita, umat Islam sekali

lagi menjadi tatapan peristiwa yang hampir sama namun kali ini agak

banyak, kebanyakan umat islam dan pemimpin islam terus menyepi dan

hanya memandang perkembangan ini tanpa ada tindakan yang

sewajarnya diambil oleh kita. tidak malukah kita sebagai orang islam hanya memandang

tanpa bertindak apa2 tentang hal ini, sedangkan kaum kafir laknat telah

mengumpul lebih dari RM 4 juta untuk menentang kita

dimahkamah bagi mendapatkan hak untuk menjadikan azlina jailani

(lina joy)sebagai orang murtad. apa tindakan yang kita ambil? kalau masih tiada

apa-apa, tolong lah sekurang-kurangnya sebarkan artikel ini semoga sekurang-kurang

kita dapat membantu membangkitkan kesedaran umat islam yang

lain.Kenapa kafir laknat beria-ria untuk menangkan kes Azlina

Jailani ni? Mudah untuk kita berfikir, mereka akan dapat memurtadkan lebih

banyak lagi orang islam di masa hadapan, secara tidak langsung orang

bukan Islam akan menguasai negara ini pada masa itu. Apabila mereka

berkuasa, maka status Melayu itu yang dalam Perlembagaan adalah

mereka yang beragama Islam akan mudah ditukar, tiada lagi

kuota untuk orang Melayu, tiada lagi keistimewaan yang

dinikmati oleh kita hari ini. Secara mudah, tiada lagi loan kerajaan, tiada lagi

diskaun bagi kita, tiada lagi kuota pelajaran untuk anak-anak kita, tiada lagi

mahkamah syariah dan segala-gala yang kita nikmati hari ini kerana status

Islam dan Melayu. Agama Islam akan dibincangkan dan ditentukan

oleh mereka yang kafir berdasarkan undang-undang dan

perlembagaan dan bukan oleh majlis agama Islam itu sendiri. Kita

tidak ada kuasa lagi untuk mentafsir undang-undang Islam kerana

sesiapa sahaja berhak melakukannya. Itulah yang dikehendaki oleh orang kafir hari

ini dalam kes Azlina Jailani (Lina Joy).

Kesan lain, kita akan lihat orang Islam yang melakukan kesalahan seperti tidak berpuasa di

bulan Ramadhan, apabila ditangkap akan menyatakan bahawa mereka bukan Islam, keluar dari

mahkamah sahaja mereka adalah Islam semula, kes lain... anak-anak kita ditangkap kerana

khalwat atau berzina dan dihadapkan ke mahkamah syariah dan mengatakan mereka bukan

Islam kerana nak mengelakkan kena hukum, apabila keluar semula dari mahkamah mereka

boleh menjadi Islam semula. Agama kita ini boleh sewenang-wenangnya dipermainkan oleh

sesiapa sahaja kerana tiada hak dan undang-undang Islam boleh dipraktikkan lagi.Maka dengan

itu juga, Raja-Raja Melayu akan hilang kuasa kerana tugas utama mereka adalah dalam hal

berkaitan agama islam dan adat istiadat Melayu, siapa yang hendak mereka perintah lagi. Orang

Islam yang merujuk kepada Melayu sudah tiada. Semuanya sudah murtad.Apa yang hendak

kita tunggu dan lihat lagi...adakah kita hendak tunggu hingga Allah hantar bala bencana seperti

yang dilakukan dalam artikel dibawah baru kita akan sedar? fikirlah, kalau tidak kisah akan diri

sendiri pun, fikirkanlah mengenai masa depan anak cucu kita dimasa hadapan. Sudah tiba orang

Islam bertindak memerangi puak kafir yang semakin berani mencampuri hal-hal kehidupan

orang islam secara terang-terangan.

(perkataan yang dibesarkan adalah isi penting..tapi diharap anda membaca keseluruhan artikel ini)

Saturday, October 31, 2009

kisah seorang kristian masuk islam kerana memuliakan hari asyura

Alkisah disebutkan bahawa di kota Array terdapat Qadhi yang kaya-raya. Suatu hari kebetulan hari Asyura' datanglah seorang miskin meminta sedekah. Berkatalah si miskin tadi, "Wahai tuan Qadhi, adalah saya seorang miskin yang mempunyai tanggungan keluarga. Demi kehormatan dan kemuliaan hari ini, saya meminta pertolongan daripada tuan, maka berilah saya sedekah sekadarnya berupa sepuluh keping roti, lima potong daging dan duit dua dirham."
Qadhi menjawab, "Datanglah selepas waktu zohor!"

Selepas sembahyang zohor orang miskin itu pun datang demi memenuhi janjinya. Sayangnya si Qadhi kaya itu tidak menepati janjinya dan menyuruh si miskin datang lagi selepas sembahyang Asar. Apabila dia datang selepas waktu yang dijanjikan untuk kali keduanya itu, ternyata si Qadhi tidak memberikan apa-apa. Maka beredarlah simiskin dari rumah si Qadhi dengan penuh kecewa.
Di waktu si miskin jalan mencari-cari, ia melintas di depan seorang kristian sedang duduk-duduk di hadapan rumahnya. Kepada orang Kristian itu si miskin minta sedekah, "Tuan, demi keagungan dan kebesaran hari ini berilah saya sedekah untuk menyara keluarga saya."

Si Kristian bertanya, "Hari apakah hari ini?"
"Hari ini hari Asyura", kata si miskin, sambil menerangkan keutamaan dan kisah-kisah hari Asyura'. Rupanya orang Kristian itu sangat tertarik mendengar cerita si peminta sedekah dan hatinya berkenan untuk memberi sedekah.
Berkata si Kristian, "Katakan apa hajatmu padaku!"
Berkata si peminta sedekah, "Saya memerlukan sepuluh keping roti, lima ketul daging dan wang dua dirham sahaja."
Dengan segera ia memberi si peminta sedekah semua keperluan yang dimintanya. Si peminta sedekah pun balik dengan gembira kepada keluarganya. Adapun Qadhi yang kedekut telah bermimpi di dalam tidurnya.

"Angkat kepalamu!" kata suara dalam mimpinya. Sebaik sahaja ia mengangkat kepala, tiba-tiba tersergam di hadapan matanya dua buah bangunan yang cantik. Sebuah bangunan diperbuat dari batu-bata bersalut emas dan sebuah lagi diperbuat daripada yaqut yang berkilau-kilauan warnanya. Ia bertanya, "Ya Tuhan, untuk siapa bangunan yang sangat cantik ini?"
Terdengar jawapan, "Semua bangunan ini adalah untuk kamu andaikan sahaja kamu mahu memenuhi hajat si peminta sedekah itu. Kini bangunan itu dimiliki oleh seorang Kristian."

Apabila Qadhi bangun dari tidurnya, iapun pergi kepada Kristian yang dimaksudkan dalam mimpinya.
Qadhi bertanya kepada si Kristian, "Amal apakah gerangan yang kau buat semalam hingga kau dapat pahala dua buah bangunan yang sangat cantik?"
Orang Kristian itu pun menceritakan tentang amal yang diperbuatnya bahawa ia telah bersedekah kepada fakir miskin yang memerlukannya pada hari Asyura' itu.
Kata Qadhi, "Juallah amal itu kepadaku dengan harga seratus ribu dirham."
Kata si Kristian, "Ketahuilah wahai Qadhi, sesungguhnya amal baik yang diterima oleh Allah tidak dapat diperjual-belikan sekalipun dengan harga bumi serta seisinya."

Kata Qadhi, "Mengapa anda begitu kedekut, sedangkan anda bukan seorang Islam?"
Ketika itu juga orang Kristian itu membuang tanda salibnya dan mengucapkan dua kalimah syahadat serta mengakui kebenaran agama yang dibawa oleh Nabi Muhammad S.A.W.

AHMAD IQBAL..


my cute cousin's son..cute x dia nie..tembam bt0l muka dia..orang panggil dia e-bal jer..ade yg panggil dia ninja turtle..ntah ape yang ninja sgt..satu lagi org panggil dye iq-bol coz muka dia bulat cam bola

Saturday, October 24, 2009

Minum Air Kencing!!

Ketika Ah Seng belajar di fakulti perubatan, seorang pensyarah telah mengajar tentang 'Pemerhatian'. Pensyarah itu telah mengeluarkan sebuah botol yang mengadungi cecair berwarna kuning teh.
"Lihat ini,"katanya,
"Ini ialah air kencing. Untuk menjadi doktor yang baik, kamu mestilah mempunyai pemerhatian yang baik tentang warna, bau dan rasanya."Kemudiannya dia mencelupkan jarinya ke dalam cecair itu dan memasukkan jarinya ke dalam mulut.
Semua pelajarnya terperanjat melihat perbuatannya tetapi mereka mesti menjadi pelajar yang baik. Botol ituu diedarkan kepada setiap pelajar dan memasukkan jari ke dalam botol dan memasukkan jari ke dalam mulut. Apabila semua pelajar telah melakukannya, pensyarah itu berkata,
"Jika kamu mempunyai pemerhatian yang baik, kamu mesti dapat melihat saya telah memasukkan jari hantu ke dalam botol kemudian memasukkan jari telunjuk ke dalam mulut."
pst: Tajamkan mata dan akal pemikiran anda.
cerita rekaan semata, tiada kaitan antara yang hidup dan mati.

12 barisan umat nabi Muhammad di padang mahsyar

1. Barisan Pertama - Manusia tanpa tangan dan kaki. Mereka di dunia suka menyakiti hati jirannya.

2. Barisan Kedua - Manusia berwajah khinzir hitam. Mereka di dunia telah melalaikan solat atau bersolat
tetapi masih melakukan kemungkaran.

3. Barisan Ketiga - Manusia seperti baghal (kaldai) dengan perutnya seperti gunung, penuh dengan ular
dan kala jengking. Mereka di dunia telah enggan mengeluarkan zakat.

4. Barisan Keempat - Manusia yang mengalir darah dari mulutnya. Mereka di dunia telah berdusta dalam berjual beli.

5 .Barisan Kelima - Manusia seperti angin yang bertiup, berbau tersangat busuk. Mereka di dunia telah
menyembunyikan kederhakaan atau maksiat kerana manusia dan mereka tidak takut kepada Allah.

6. Barisan Keenam - Manusia yang tengkorak dan tengkoknya putus. Mereka di dunia telah menjadi saksi
palsu, mengada-adakan cerita yang tidak berlaku hingga menyebabkan orang lain teraniaya.

7. Barisan Ketujuh - Manusia tanpa lidah dan keluar pula darah dari mulutnya. Mereka di dunia telah
enggan memberi kesaksian atau menyembunyikan sesuatu kemungkaran menyebabkan hukuman tidak dapat dijalankan.

8. Barisan Kelapan - Manusia berjalan terbalik (dengan kaki di atas manakala kepalanya di bawah).
Manusia yang telah melacurkan diri atau berzina tanpa bertaubat.

9. Barisan Kesembilan - Manusia berwajah hitam dan mata serta perutnya berapi. Mereka yang semasa
di dunia telah memakan harta anak yatim.

10. Barisan Kesepuluh - Manusia bertubuh penuh dengan lepera (penyakit kusta) dan belak (sejenis
penyakit kulit yang amat gatal). Mereka di dunia telah menderhaka kepada kedua ibubapanya.

11. Barisan Kesebelas - Manusia yang buta matanya, giginya panjang seperti tanduk, bibirnya melebar
hingga ke dada, lidahnya pula terjulur sampai ke perut dan keluar kotoran yang sangat jijik.
Mereka di dunia telah sentiasa meminum arak.

12. Barisan Keduabelas - Manusia yang berwajah berseri-seri serta bercahaya. Merekalah golongan
yang beriman dan telah beramal soleh semasa di dunia.

Friday, September 18, 2009

the show lenka lyric!!

I'm just a little bit caught in the middle
Life is a maze and love is a riddle
I don't know where to go I can't do it alone I've tried
And I don't know why

Slow it down
Make it stop
Or else my heart is going to pop
'Cause it's too much
Yeah, it's a lot
To be something I'm not

I'm a fool
Out of love
'Cause I just can't get enough

I'm just a little bit caught in the middle
Life is a maze and love is a riddle
I don't know where to go I can't do it alone I've tried
And I don't know why

I'm just a little girl lost in the moment
I'm so scared but I don't show it
I can't figure it out
It's bringing me down I know
I've got to let it go
And just enjoy the show

The sun is hot
In the sky
Just like a giant spotlight
The people follow the sign
And synchronize in time
It's a joke
Nobody knows
They've got a ticket to that show
Yeah

I'm just a little bit caught in the middle
Life is a maze and love is a riddle
I dont know where to go I can't do it alone I've tried
And I don't know why

I'm just a little girl lost in the moment
I'm so scared but I don't show it
I can't figure it out
It's bringing me down I know
I've got to let it go
And just enjoy the show

Just enjoy the show

I'm just a little bit caught in the middle
Life is a maze and love is a riddle
I dont know where to go I can't do it alone I've tried
And I don't know why

I'm just a little girl lost in the moment
I'm so scared but I don't show it
I can't figure it out
It's bringing me down I know
I've got to let it go
And just enjoy the show

dum de dum
dudum de dum

Just enjoy the show

dum de dum
dudum de dum

Just enjoy the show

I want my money back
I want my money back
I want my money back
Just enjoy the show

I want my money back
I want my money back
I want my money back
Just enjoy the show

1 2 say 3 words 4 u..pics 4 u..

lurve..
selamat-hari-raya..
rock..steady..peace..
tembak selamat ariey raye,okay??!?

Monday, September 14, 2009

more and more math tricks!!

5. Squaring 2-digit numbers that end in 5

If a number ends in 5 then its square always ends in 25. To get the rest of the product take the left digit and multiply it by one more than itself.

35×35 ends in 25. We get the rest of the product by multiplying 3 by one more than 3. So, 3×4 = 12 and that’s the rest of the product. Thus, 35×35 = 1225.

To calculate 65×65, notice that 6×7 = 42 and write down 4225 as the answer.

85×85: Calculate 8×9 = 72 and write down 7225.

6. Multiplying together 2-digit numbers where the first digits are the same and the last digits sum to 10

Let’s say you want to multiply 42 by 48. You notice that the first digit is 4 in both cases. You also notice that the other digits, 2 and 8, sum to 10. You can then use this trick: multiply the first digit by one more than itself to get the first part of the answer and multiply the last digits together to get the second (right) part of the answer.

An illustration is in order:

To calculate 42×48: Multiply 4 by 4+1. So, 4×5 = 20. Write down 20.

Multiply together the last digits: 2×8 = 16. Write down 16.

The product of 42 and 48 is thus 2016.

Notice that for this particular example you could also have noticed that 42 and 48 differ by 6 and have applied technique number 4.

Another example: 64×66. 6×7 = 42. 4×6 = 24. The product is 4224.

A final example: 86×84. 8×9 = 72. 6×4 = 24. The product is 7224

7. Squaring other 2-digit numbers

Let’s say you want to square 58. Square each digit and write a partial answer. 5×5 = 25. 8×8 = 64. Write down 2564 to start. Then, multiply the two digits of the number you’re squaring together, 5×8=40.

Double this product: 40×2=80, then add a 0 to it, getting 800.

Add 800 to 2564 to get 3364.

This is pretty complicated so let’s do more examples.

32×32. The first part of the answer comes from squaring 3 and 2.

3×3=9. 2×2 = 4. Write down 0904. Notice the extra zeros. It’s important that every square in the partial product have two digits.

Multiply the digits, 2 and 3, together and double the whole thing. 2×3x2 = 12.

Add a zero to get 120. Add 120 to the partial product, 0904, and we get 1024.

56×56. The partial product comes from 5×5 and 6×6. Write down 2536.

5×6x2 = 60. Add a zero to get 600.

56×56 = 2536+600 = 3136.

One more example: 67×67. Write down 3649 as the partial product.

6×7x2 = 42×2 = 84. Add a zero to get 840.

67×67=3649+840 = 4489.

8. Multiplying by doubling and halving

There are cases when you’re multiplying two numbers together and one of the numbers is even. In this case you can divide that number by two and multiply the other number by 2. You can do this over and over until you get to multiplication this is easy for you to do.

Let’s say you want to multiply 14 by 16. You can do this:

14×16 = 28×8 = 56×4 = 112×2 = 224.

Another example: 12×15 = 6×30 = 6×3 with a 0 at the end so it’s 180.

48×17 = 24×34 = 12×68 = 6×136 = 3×272 = 816. (Being able to calculate that 3×27 = 81 in your head is very helpful for this problem.)

9. Multiplying by a power of 2

To multiply a number by 2, 4, 8, 16, 32, or some other power of 2 just keep doubling the product as many times as necessary. If you want to multiply by 16 then double the number 4 times since 16 = 2×2x2×2.

15×16: 15×2 = 30. 30×2 = 60. 60×2 = 120. 120×2 = 240.
23×8: 23×2 = 46. 46×2 = 92. 92×2 = 184.
54×8: 54×2 = 108. 108×2 = 216. 216×2 = 432.

Practice these tricks and you’ll get good at solving many different kinds of arithmetic problems in your head, or at least quickly on paper. Half the fun is identifying which trick to use. Sometimes more than one trick will apply and you’ll get to choose which one is easiest for a particular problem.

Multiplication can be a great sport! Enjoy.

more math tricks!!

2. Multiplying by 11

To multiply a number by 11 you add pairs of numbers next to each other, except for the numbers on the edges.

Let me illustrate:

To multiply 436 by 11 go from right to left.

First write down the 6 then add 6 to its neighbor on the left, 3, to get 9.

Write down 9 to the left of 6.

Then add 4 to 3 to get 7. Write down 7.

Then, write down the leftmost digit, 4.

So, 436×11 = is 4796.

Let’s do another example: 3254×11.

The answer comes from these sums and edge numbers: (3)(3+2)(2+5)(5+4)(4) = 35794.

One more example, this one involving carrying: 4657×11.

Write down the sums and edge numbers: (4)(4+6)(6+5)(5+7)(7).

Going from right to left we write down 7.

Then we notice that 5+7=12.

So we write down 2 and carry the 1.

6+5 = 11, plus the 1 we carried = 12.

So, we write down the 2 and carry the 1.

4+6 = 10, plus the 1 we carried = 11.

So, we write down the 1 and carry the 1.

To the leftmost digit, 4, we add the 1 we carried.

So, 4657×11 = 51227 .

3. Multiplying by 5, 25, or 125

Multiplying by 5 is just multiplying by 10 and then dividing by 2. Note: To multiply by 10 just add a 0 to the end of the number.

12×5 = (12×10)/2 = 120/2 = 60.

Another example: 64×5 = 640/2 = 320.

And, 4286×5 = 42860/2 = 21430.

To multiply by 25 you multiply by 100 (just add two 0’s to the end of the number) then divide by 4, since 100 = 25×4. Note: to divide by 4 your can just divide by 2 twice, since 2×2 = 4.

64×25 = 6400/4 = 3200/2 = 1600.

58×25 = 5800/4 = 2900/2 = 1450.

To multiply by 125, you multipy by 1000 then divide by 8 since 8×125 = 1000. Notice that 8 = 2×2x2. So, to divide by 1000 add three 0’s to the number and divide by 2 three times.

32×125 = 32000/8 = 16000/4 = 8000/2 = 4000.

48×125 = 48000/8 = 24000/4 = 12000/2 = 6000.

4. Multiplying together two numbers that differ by a small even number

This trick only works if you’ve memorized or can quickly calculate the squares of numbers. If you’re able to memorize some squares and use the tricks described later for some kinds of numbers you’ll be able to quickly multiply together many pairs of numbers that differ by 2, or 4, or 6.

Let’s say you want to calculate 12×14.

When two numbers differ by two their product is always the square of the number in between them minus 1.

12×14 = (13×13)-1 = 168.

16×18 = (17×17)-1 = 288.

99×101 = (100×100)-1 = 10000-1 = 9999

If two numbers differ by 4 then their product is the square of the number in the middle (the average of the two numbers) minus 4.

11×15 = (13×13)-4 = 169-4 = 165.

13×17 = (15×15)-4 = 225-4 = 221.

If the two numbers differ by 6 then their product is the square of their average minus 9.

12×18 = (15×15)-9 = 216.

17×23 = (20×20)-9 = 391.

math tricks!!

1. Multiplying by 9, or 99, or 999

Multiplying by 9 is really multiplying by 10-1.

So, 9×9 is just 9x(10-1) which is 9×10-9 which is 90-9 or 81.

Let’s try a harder example: 46×9 = 46×10-46 = 460-46 = 414.

One more example: 68×9 = 680-68 = 612.

To multiply by 99, you multiply by 100-1.

So, 46×99 = 46x(100-1) = 4600-46 = 4554.

Multiplying by 999 is similar to multiplying by 9 and by 99.

38×999 = 38x(1000-1) = 38000-38 = 37962.

Saturday, September 5, 2009

PEREMPUAN DI NERAKA

Maka rasulullah SAW telah bersabda setelah pulang dari isra' Mi'raj tentang perempuan yang dilihat menerima balasan perbuatan di dunia.antaranya,

  • Ada pun perempuan yang tergantung dengan rambutnya dan mendidih otak kepalanya; maka bahawa sesungguhnya ia tiada mahu menutup rambutnya daripada lelaki yang haram memandang dia,
  • Dan adapun perempuan yang tergantung dengan lidahnya dan api neraka yang sangat panas dituangkan ke dalam lehernya; maka bahawa sesungguhnya ia menyakiti suaminya.
  • Dan adapun seorang perempuan yang tergantung dengan dua susunya dan buah zaqqum itu dituangkan masuk ke dalam lehernya; maka sesungguhnya ia memberikan air susu suaminya kepada bayi yang lain tanpa izin suaminya.
  • Dan adapun perempuan yang tergantung dengan dua kakinya di dalam kerongkongan api nereka itu; maka bahawa sesungguhnya ia keluar rumah tanpa izin daripada suaminya.
  • Dan adapun perempuan yang tergantung dan memakan ia akan tubuhnya dan api neraka dinyala-nyalakan daripada pihak bawahnya; maka bahawa sesungguhnya ia memperhiasi tubuhnya kerana orang lain dan tiada memperhiasi bagi suaminya.
  • Dan adapun perempuan yang tergantung lagi menambat oleh segala malaikat akan dua kakinya kepada dua susunya dan ditambatkan dua susunya kepada ubun-ubunnya dan dijadikan atas badannya itu beberapa ekor ular dan kala hak keadaannya memakan ia(ular dan kala) akan dagingnya dan meminum ia akan darahnya; bahawa sesungguhnya ia di dalam dunia tidak bersuci badannya dan tidak mandi junub dan haid dan daripada nifas dan meringan-ringankan solat.
  • Dan adapun perempuan yang tergantung hal keadaannya buta dan tuli dan kelu yang di dalam kerongkongan api neraka; maka bahawa sesungguhnya ia mendatangkan daripada anak zina dan ditambatkan kepada batang leher suaminya. (perempuan yang menduakan suaminya hingga mendapat anak zina dan dinyatakan anak itu adalah hasil daripada suaminya).
  • Dan adapun perempuan yang tergantung kepalanya seperti kepala babi dan tubuhnya seperti tubuh keldai; maka sesungguhnya ia sangat mengadu-ngadu (batu api) lagi amat dusta.
  • Dan adapun perempuan yang seperti rupa anjing dan api masuk ia ke dalam mulutnya dan keluar ia daripada duburnya; maka bahawa sesungguhnya ia adalah sangat membangkit akan manusia (mengungkit-ungkit pemberian atau pertolongan) lagi banyak dengki mendengki.

SEMOGA MAMPU MEMBERIKAN PERINGATAN KEPADA KAUM MUSLIMIN DAN MUSLIMAT SEKELIAN.

Wallahu A'lam....mungkin balasan pada orang lelaki lebih berat kerana sedangkan dosa isteri pun suami kena tanggung kalau tak ditegur. Inikan pula dosa para suami yang mengabaikan tanggungjawabnya.

RINDU PADA-NYA

Dalam sendu
Ada rasa rindu
Pada Yang Satu.

Rindu akan nikmat-Nya
Rindu akan kasih-Nya
Rindu akan belas-Nya.

Dalam rindu
Ada rasa sayu
Pada Yang Satu.

Sayu akan nikmat-Nya
Sayu akan kasih-Nya
Sayu akan belas-Nya.

Diberikan nikmat pada hamba-Nya
Kerana kasih dan cinta
Kerana belas dan kasihan.

Terkadang kita alpa
Terkadang kita leka
Sedang itu semua pinjaman cuma.

PERSAHABATAN IBARAT...

Persahabatan ibarat satu janji yang dibuat dalam hati.
Tak dapat ditulis, tak dapat dibaca.
Namun takkan terpisah dek jarak, takkan berubah dek masa.

TITANIC – Although it was a big SHIP but it sunk. So, the best SHIP is still FRIENDSHIP!

A special prayer for you is a small gift I can share everyday. May this message of care add joy to you forever...

Jauh mana jarak kita...lama mana pun tak jumpa...
Kita TETAP pandang BULAN yang sama...

Persahabatan adalah anugerah yang membuat kita tertawa...menangis....menerima...memberi...Dan yg paling penting...Ia membuat kita menghargai hidup...

Ukhuwah ibarat sebuah rumah, walau tak cantik, walau tak mewah, yang paling penting kita bahagia di dalamnya.

Teman yang beriman ibarat mentari yang mengilau,
Teman yang setia bagai pewangi yang mengharumkan,
Teman sejati menjadi pendorong impian,
Dan teman yang berhati mulia membawa kita ke jalan ALLAH.


Everyone needs someone with whom to share her secrets.
Listening is just as important as talking.

An understanding friend is better than a therapist;
And cheaper too!

Sometimes you just need a shoulder to cry on.

SEPI ITU INDAH...

Sepi itu indah
Tatkala aku inginkan kedamaian
Ketenangan
Keamanan.

Sepi itu indah
Tatkala aku kesedihan
Kepiluan
Kesayuan.

Sepi itu indah
Tatkala aku dipinggirkan
Diketepikan
Dilupakan.

Sepi
Terima kasih kerana menemaniku
Rupanya aku tidak keseorangan
Kau mendekatkan ku pada Yang Satu.

TAHAP MANA SOLATKU..

  • Solatku tanpa Ilmu, lebih kepada ikut-ikut sahaja. Solatku tidak diterima oleh Allah.
  • Solatku dalam lagha atau fikiranku melayang-layang tanpa ada usaha mengawalnya. Neraka Wail adalah balasan untukku.
  • Solatku kerana segan kepada makhluk. Solatku tertolak.
  • Solatku pada peringkat mujahadah tetapi hatiku masih gagal dibawa dalam solat. Allah terima solatku setakat yang aku khusyuk sahaja, selebihnya tertolak.
  • Solatku dengan akal boleh disibukkan dengan mengingati makna-makna bacaan dan pergerakan solat serta tidak lalai. Ini tahap paling minimum untuk diterima Allah.
Sudah memadai jika aku boleh sampai ke tahap kelima ini..

Monday, August 24, 2009

MARHABAN YA RAMADHAN !

Bertemu kembali dengan ramadhan
Kurasakan bahagia menyelubungi
Ya Alloh daku bersyukur
Kau pertemukan aku semula

Ramadhan yang mulia
Di Ramadhan Ya Allah
Rahmatnya ku rasa
Banyakkan beribadah
Ku tahu pengampunan-Mu
Melangit tinggi

Ramadhan rahmat dari Illahi
Banyakkan beribadah dan berdoa

Hapuskan dosa tingkatkan pahala
Semoga beroleh nadirah
Semoga kita menjadi hamba yang setia
Ramadhan menyedarkan aku

Kesusahan yang dialami insan lain
Ramadhan ujian Illahi
Mengajar erti kesabaran dan kesetiaan
Andainya ini Ramadhan terakhir bagiku
Kuharap ianya kan membela ku di akhir nanti

Saturday, August 15, 2009

konspirasi wabak selsema babi-bhg. 3

Kita telah pun meneliti akan teori-teori dan fakta yang boleh membawa kita memahami siapakah dalang-dalang di sebalik penyebaran wabak selsema babi. Kita juga mungkin boleh meramalkan adakah wabak ini merebak dengan sendirinya atau ianya direbakkan oleh pihak tertentu?

Namun demikian, ada satu pihak lain yang lebih mencurigakan secara tidak sengaja telah membongkar dalang di sebalik merebaknya wabak selsema babi.

Kemungkinan Israel dalang sebenar wabak Selsema

Pada 26 April 2009, kenyataan bekas Pengarah Strategik Israel National Security Council (INSC) iaitu Giora Eiland telah mengejutkan banyak pihak khususnya penyiasat-penyiasat konspirasi. Beliau berkata dengan penuh yakin;

“I will say that Israel has the best solution to this threat in the world,”

Menurut akhbar Jerusalem Post lagi, Eiland juga memberi isyarat bahawa Israel amat serius dalam program Bio-defense atau Senjata Biologi. Eiland menambah dengan mengatakan;

“I can say with certainty that Israel has prepared a series of steps designed to deal with biological warfare.”

Kenyataan Eiland itu boleh menimbulkan pelbagai spekulasi dan teori kerana ia dibuat dalam suasana masyarakat dunia baru sahaja berhadapan dengan kes Selsema Babi. Sedangkan kenyataan yang Eiland keluarkan seolah-olah mereka sudah pun mengetahui bahawa wabak selsema itu akan merebak.

(Kiri) Giora Eiland (Kanan) Uzi Arad

Bukan sahaja kenyataan Eiland yang menimbulkan tanda tanya, tetapi statusnyanya sekarang sebagai bekas pengarah amat diragui. Sepatutnya kenyataan rasmi dikeluarkan oleh pengarah sekarang iaitu Prof. Uzi Arad yang juga bekas perisik Mossad.

Giora Eiland merupakan pengarah pada tahun 2005-2006, sekiranya kenyataan Eiland mendahului kenyataan Arad, maka tidak syak lagi pembinaan vaksin untuk wabak ini telah pun berlangsung pada zaman beliau menjadi pengarah INSC.

Siapa sebenarnya Giora Eiland?

Jeneral Mejar Giora Eiland merupakan warganegara Israel yang telah berkhidmat dengan Israel Defense Forces (IDF) lebih 34 tahun. Pada 1999, beliau secara rasminya telah dinaikkan pangkat ke status Jeneral Mejar dan diamanahkan sebagai Pengarah Operasi IDF.

Giora Eiland adalah antara individu yang amat berpengaruh di dalam setiap perencanaan dasar peperangan Israel dan Palestin selain Ehud Barak. Beliau juga merupakan antara orang yang bertanggungjawab dalam program pembinaan Senjata Biologi di Israel.

Pada 4 Mei 2009 (Isnin) baru-baru ini, akhbar Los Angeles Times melaporkan hakim mahkamah tinggi Sepanyol iaitu Fernando Andreu telah mengeluarkan kenyataan bahawa mahkamah tinggi Sepanyol akan meneruskan siasatan terhadap jenayah kemanusiaan yang dilakukan oleh 7 orang pegawai tentera Israel berkenaan pengeboman orang awam di Gaza.

Program Pembinaan Senjata Biologi Israel

Program senjata biologi Israel bukan satu program baru dan ianya langsung tidak berpaksikan alasan kejadian 11 September 2001 di New York. Tarikh itu adalah kepunyaan Amerika sebagai modal menjaja akta-akta keselamatan negara khususnya dalam mendapatkan peruntukan membina senjata biologi.

Dalam permulaan pembinaan senjata biologi, Israel menggunakan alasan berbeza daripada Amerika. Alasan yang digembar-gemburkan di media-media antarabangsa ialah peristiwa Holocaust.

Istilah “holocaust” bukan sahaja dibina untuk memalsukan sejarah Israel tetapi ia berfungsi untuk menjadi modal kertas-kertas kerja kementerian pertahan Israel dalam meyakinkan masyarakat Israel sendiri terhadap sebarang persediaan perang.

Pada 1948, Perdana Menteri pertama Israel, David Ben Gurion telah melancarkan satu program pertahanan jangka panjang iaitu program pembinaan senjatan biologi.

Program itu dibina atas dasar memastikan peristiwa Holocaust tidak berlaku lagi kepada masyarakat Yahudi dan ia juga dijadikan alasan sebagai melindungi Israel dari ancaman pengganas.

(Gambar) David Ben Gurion

Langsungan dari propaganda itu, Ben Gurion telah menubuhkan Israel Institute for Biological Research (IIBR) pada 1952. Individu pertama yang diberi tanggungjawab mengendalikan penyelidikan-penyelidikan di IIBR ialah Prof. Ernest Bregmann.

(Kiri) Logo IIBR (Kanan) Bangunan IIBR di Ness Ziona, Israel.

Keunikan IIBR ialah, institut ini diletakkan terus bidang kuasanya di bawah Perdana Menteri Israel disamping menerima sokongan daripada Kementerian Pertahanan. Kini, IIBR mempunyai lebih dari 150 saintis yang berkerja di dalamnya.

Kerapuhan Sistem Keselamatan Israel

Walaupun Israel maju dalam pembinaan sistem pertahanan dan teknologi yang cangih, namun ia masih tetap rapuh dan merisaukan banyak pihak di Israel.

Pada 1983, bekas Pengarah IIBR iaitu Marcus Klingberg telah ditangkap kerana disyaki menjadi perisik kepada Soviet Union. Namun begitu, penangkapannya dirahsiakan oleh pihak Israel sehinggalah ianya didedahkan pada 1998.

Kerapuhan ini menimbulkan satu tanda tanya, bagaimanakah pihak Israel tidak sedar mereka telah melantik perisik di dalam organisasi sulit mereka iaitu IIBR.?

Persoalan kedua, sekiranya kerajaan Soviet Union mengarahkan perisiknya menyamar sebagai pegawai atasan IIBR, maka sudah pastilah IIBR adalah satu unit kecil yang menjadi ancaman besar kepada dunia. Jika tidak masakan Soviet Union mengambil berat tentang IIBR.

Kes terbaru yang berlaku di Israel baru-baru ini pula amat meyakinkan kita bahawa IIBR adalah punca penyebaran pelbagai wabak selsema selain dari Amerika. Pada 20 April 2009, seorang lagi bekas saintis IIBR ditangkap iaitu Dr. Yehoshua Gozas oleh unit keselamatan kementerian pertahanan Israel.

Gozas disyaki telah membocorkan beberapa maklumat rahsia dari IIBR dan kini ia masih ditahan di Tel Aviv. Sehingga sekarang kerajaan Israel tidak mendedahkan dengan siapakah Gozas bekerja.

Kesimpulan

Penyebaran wabak selsema burung, antrax dan selsema babi sekarang ini telah mentakrifkan tujuan tindakan Soviet Union mengintip IIBR sejak 26 tahun dahulu. Pengintipan Soviet Union terhadap IIBR, kes penangkapan Gozas dan kenyataan Giora Eiland dilihat relevan dengan teori bahawa;

“Israel adalah dalang pelbagai wabak dunia.”

Kami amat pasti bahawa ada sesuatu yang dilakukan oleh IIBR yang menjadikan negara lain berebut-rebut menyelongkar rahsia-rahsia di dalamnya dalam apa jua cara sekali pun.

Dan sesungguhnya Allah itu Maha Berkuasa ke atas sesuatu kejadian dan perancangan Allah itu sentiasa benar dalam membatalkan segala niat jahat makhluk-makhlukNya.

Wallahu’alam …

konspirasi wabak selsema babi-bhg. 2

Pada 1 Oktober 2008 lepas, Dr. David Woodland dengan secara tidak sengaja telah memberitahu dia menjangkakan bahawa sejenis wabak selsema kemungkinan akan menyerang masyarakat dunia. Kenyataan itu tidak popular ketika itu kerana dunia sudah lupa dengan isu selsema burung.

Namun, kenyataan itu berjaya dihidu sebagai “agenda tersembunyi” oleh seorang penyiasat konspirasi terkenal dari barat iaitu David Icke. Beliau percaya kenyataan Woodland ada agenda tersembunyi yang boleh membangkitkan kesangsian pada masa depan.

Melalui forum konspirasinya itu, Icke cuba mempertikaikan mengapa kerajaan Amerika beria-ia menyumbang dana yang begitu besar dalam penyelidikan wabak selsema.

Pembinaan Senjata Biologi

Jika seseorang individu boleh mencipta vaksin bagi sesuatu virus, sudah pastilah individu tersebut tahu segala selok-belok pembiakan virus tersebut. Maka kerja-kerja untuk menyebarkan virus selsema adalah lebih mudah dari membina vaksin.

Indvidu seperti Dr. Ralph Steinman disyaki sebagai salah seorang yang terlibat secara aktif dalam agenda tersembunyi ini iaitu penyelidikan dan pembinaan senjata biologi ini.

Ralph Steinman disyaki kerana kerja-kerja beliau dibantu oleh saintis-saintis dari pasukan US Navy. Steinman mempunyai ramai pakar-pakar di makmal Universiti Rockefeller tetapi arahan dari Bush untuk bekerjasama dengan saintis-saintis tentera amat meragukan. Tambahan pula makmal Institute Trudeau berada di lokasi yang sama dengan makmal US Navy iaitu di Saranac Lake, New York.

Amerika adalah antara negara yang paling berminat dalam pembinaan senjata biologi sejak 1918 lagi. Keinginan Amerika dalam pembinaan senjata biologi ini menyebabkan kerajaan Amerika menghabiskan lebih USD700 juta sejak zaman Presiden Franklin D. Roosevelt.

(Kiri) Franklin Roosevelt, Presiden Amerika 1933-1945 (Tengah) David Icke, Penyiasat Konspirasi. (Kanan) Richard Nixon, Presiden Amerika 1969-1974.

Pembinaan bioweapons dilihat sebagai satu-satunya cara bagi menghadapi kekuatan negara-negara luar khususnya negara Islam. Senjata biologi tidak memerlukan peperangan, ia hanya memerlukan seorang atau dua orang meletakkan sebaran tersebut di tengah-tengah orang ramai.

Walaupun Presiden Amerika, Richard Nixon telah mengumumkan penamatan sebarang projek penyelidikan pembinaan senjata biologi pada 1969, itu semua merupakan helah semata-mata. Tindakan Nixon dilihat seperti seorang pencinta alam.

Kita perlu sedar bahawa pengumuman yang dibuat pada 25 November 1969 itu adalah satu helah. Ini kerana pembatalan projek yang sudah menelan lebih USD700 juta secara mengejut amat menghairankan banyak pihak.
Analisis kebanyakan penganalisis politik bahawa Amerika akur dengan Protokol Geneva tidak boleh diterima pakai. Memang Amerika menandatangani tetapi, membatalkannya secara mengejut menimbulkannya tanda-tanya.

Pandangan kami ialah, pembatalan program bio weapons pada 1969 adalah helah untuk pembinaan senjata biologi pada masa depan. Ini kerana, National Security Advisor bagi Presiden Richard Nixon ketika itu ialah bapak peperangan Yahudi, Dr. Henry Alfred Kissengger.

Pembukaan Semula Program Senjata Biologi

Semenjak berlakunya kejadian 11 September 2001, Amerika mempromosi sepenuhnya istilah “terrorism”. Bagi kes senjata biologi, istilah ini digunakan dimanipulasi oleh pentadbiran George Bush bagi mendesak US Senate membenarkan pembukaan semula Biological Weapons Programme (BWP) yang ditutup oleh Ricahrd Nixon.

Senat bersetuju dengan usul pentadbiran Bush atas alasan kemungkinan pengganas menggunakan senjata biologi dalam serangan-serangan gerila.

Kes sebaran Antrax, Selsema Burung dan kini Selsema Babi sentiasa digembar-gemburkan dengan pengganas walaupun ia direka-reka. Amerika sehingga hari ini bertindak seperti biasa untuk mencari alasan membuka Program Senjata Biologi mereka.

Kaedah yang digunakan adalah sama iaitu menyebarkan wabak, mengorbankan beberapa nyawa di Amerika, kemudian membuat teori kemampuan pengganas menggunakan senjata biologi. Dan teori itu dipopularkan sepenuhnya melalui artikel-artikel dan forum-forum di televisyen dan akhbar.

Kesimpulan

Walaupun selsema babi itu kelihatan seperti serangan alam, tetapi ia tidak mustahil boleh dimanipulasikan bagi kepentingan pihak tertentu. Amerika adalah antara negara yang paling cepat bertindak dalam sebarang kes selsema di dunia.

Amerika adalah negara yang paling cepat mendapat vaksin bagi kes-kes selsema sebelum ini. Amerika juga adalah antara negara pelik. Setiap kali berlaku isu selsema di dunia, maka setiap itulah pasukan tenteranya menerima peruntukan tambahan.

Kes Anthrax dan Selsema Burung sahaja telah menyebabkan ;

  • Biodefense Medical Research and Development menerima peruntukan USD1.6 juta setahun sejak 2003
  • Program baru National Biodefense Analysis and Countermeasure Center dibentuk.
  • 600,000 orang tentera Amerika diberi imunisasi bagi menahan serangan wabak selsema tetapi rakyat Amerika tidak diberi.

Isu selsema babi amat sesuai dengan kenyataan White House sendiri pada 28 April 2008 yang menyebut;

“Bioterrorism is a real threat to our country. It’s a threat to every nation that loves freedom. Terrorist groups seek biological weapons; we know some rogue states already have them…. It’s important that we confront these real threats to our country and prepare for future emergencies.”

Wallahu’alam …

konspirasi wabak selsema babi-bhg. 1

Penyakit berbahaya ini mula menjadi popular apabila dilaporkan lebih 80 orang telah mati di Veracruz, Mexico akhir April 2009. Kemudian ia terus menyerang dengan pantas dan beberapa kematian lagi dilaporkan di New York, Kanada, New Orleans dan Israel.

Swine Flu atau selsema babi bukanlah penyakit baru, ianya telah pun dijumpai pada lewat 1918 di Sepanyol dahulu.
Tetapi pada ketika itu, jangkitan hanya merebak dikalangan individu-individu yang terlibat dengan perusahaan khinzir sahaja hanya sedikit terkena kepada orang awam.

Sejak kes di Mexico, laporan berita TV khususnya di Malaysia masih melaporkan kegilaan penyakit ini. Malaysia antara negara yang bernasib baik kerana pantas mengambil langkah kawalan di lapangan-lapangan terbang, stesen keretapi dan pelabuhan.

Namun, penyebaran penyakit Swine Flu selepas tamatnya konflik Gaza perlu diambil perhatian dari beberapa aspek. Ia mungkin dilihat seperti “kejadian alam” tetapi ia sebenarnya juga boleh dirancang.

Permulaan Konspirasi Selsema Babi

Tidak ramai mahu melihat isu Swine Flu dari sudut konspirasi melainkan seseorang itu sememangnya fanatik fakta konspirasi. Maka teori yang kami bentangkan ini, dikira sebagai agenda permulaan untuk menarik perhatian masyarakat tentang sebarang isu dunia.

Semua laporan Swine Flu di akhbar dan TV adalah tepat dan amat meyakinkan dan tiada apa yang perlu dicurigakan. Cuma ada beberapa perkara yang tidak diberi perhatian.

Perkara itu ialah …

Empat hari sebelum terjumpanya kes Selsema Babi di Mexico, Pengarah Makmal Univerisiti Rockefeller iaitu Dr.Ralph Steinman telah diberi Anugerah Perubatan Albine. Anugerah tersebut diberi beserta saguhati USD500,000.

(Gambar) Dr. Ralph Steinman (Kiri) University of Rockefeller

Steimen terpilih kerana sumbangannya dalam penerokaan dendretic cells malah seorang yang pakar dalam penyelidikan imunilogi dan Fisiologi Selular.

Imunilogi adalah penyelidikan khusus dalam imunisasi (pencegahan penyakit) dalam bidang bio-perubatan. Kemungkinan Steimen dan rakan-rakannya akan diberi tanggungjawab palsu utk menangani gejala swine flu.
Mengapa Perlu Mencurigai Dr. Ralph Steinman?

Kita perlu mencurigainya kerana beliau merupakan tenaga atasan di Universiti Rockefeller, New York sedangkan kita sendiri sedia mengetahui David Rockefeller adalah antara penaja utama Perang Dunia Kedua.

Tambahan pula, Rockefeller adalah antara individu yang dijangka akan hadir pada mesyuarat Kelab Bilderberg yang bakal berlangsung pada 14 Mei 2009 di Athens.

Selain bertugas di Universiti Rockefeller, Steinman juga memegang jawatan sebagai Ketua Pengarah Institut Trudeau. Institut ini merupakan institut yang dilantik khusus oleh kerajaan Amerika dalam penyelidikan vaksin bersama Kementerian Pertahanan Amerika.

Pada 1 Oktober 2008, Presiden Bush telah mengeluarkan suatu dana yang amat besar iaitu USD1.6 juta, khusus untuk menampung kos penyelidikan pemvaksinan.

Dengan wang sebanyak itu, Institut Trudeau dan saintis-saintis US Navy telah diarahkan bekerjasama oleh kerajaan Amerika untuk membangunkan satu vaksin jenis Pandemic Influenza. Vaksin ini khusus dalam pencegahan kepada sebarang bentuk selsema yang dibawa oleh binatang.

Usahasama antara Institut Trudeau dan US Navy ini dilaporkan sendiri di dalam buletin Institut Trudeau pada Oktober 2008.

Amerika Dalang Wabak Selsema Babi

Seperkara yang perlu kita teliti, sekiranya suatu vaksin yang berkaitan selsema telah dibangunkan pada 1 Oktober 2008, apakah ada kemungkinan kerajaan Amerika telah pun mengetahui bahawa Selsema Babi akan berlaku? atau mereka sendiri yang meranang sebaran wabak itu?

Kerajaan Amerika amat disyaki sebagai dalang bagi penyebaran wabak ini. Jika tidak masakan Presiden Institute Trudaeu, Dr. David Woodland boleh mengeluarkan kenyataan di bawah pada suatu sidang akhbar sempena Hari Anugerah Perubatan pada 1 Oktober 2008;

“Clearly we have a consensus that there is significant concern regarding the possibility of another pandemic occurring,”

Jika sekiranya ada di antara rakyat Amerika sendiri yang telah mati kerana Selsema Babi, apakah pula faedahnya bagi kerajaan Amerika menyebarkan Selsema Babi ini?

konspirasi selsema babi terbongkar!!

Seperti yang telah kami teorikan sebelum ini di dalam dua artikel, kini siaran televisyen Russia Today telah mendedahkan bukti bahawa selsema babi adalah ciptaan pihak-pihak tertentu untuk mewujudkan ‘panic situation’.

Pada 25 Jun 2009 lepas, Russia Today telah menemuramah seorang penyiasat konspirasi dari Amerika secara langsung berkaitan usaha pihak Amerika membangunkan virus Swine Flu. Menurut maklumat di dalam temuramah itu , penyiasat konspirasi berkenaan mengesyaki bahawa virus tersebut telah dibangunkan dari dua buah universiti di Amerika dan Kanada.

Daripada temuramah di dalam video di bawah, ada dua maklumat yang boleh kita kemukakan. Pertamanya, bukti bahawa Amerika sebagai dalang penciptaan virus selsema babi adalah hampir jelas.

Persoalan kedua, mengapa stesen TV Russia yang beriya-iya mendedahkannya?

Jawapan ini telah pun kami jawab dalam teori kami pada artikel Bahagian 3. Di dalam artikel ke-3 ini telah kami kemukakan bagaimana kerajaan Rusia telah menghidu lebih awal projek-projek senjata biologi Israel yang bakal dibangunkan dan salah satunya adalah virus selsema babi.

Saturday, June 6, 2009

stadium sultan mizan runtuh!!

Hrmm...pagi 3 jun baru dpt tau Stadium SULTAN MiZAN RUNTUH !! Hai...baru setahn dibina dah falling down...cam London Bridge lak..huhu..Stadium tu terletak kat Kuala Terengganu..spesificnyer..t'letak di Gong Badak..dekat jer ngan rumah saya..(takderla dkt)dlm 3-4 km..hehehe...A little bit about that stadium:

* Dibina pada mei, 2006
* kos pemembinaan RM 292 JUTA..
* Stadium terbesar dan terbaik di Pantai Timur dgn keunikan dan kelebihannya.
* Digunakan di SUKMA x11 di T'ganu...
ni dia gambarnya..

nak tau kenapa??


nie ler sobabnyer..dyeorang yg gaduh..habis kt jepun x syok dh..asyik tanah lapang jer..asyik bangunan tinggi jer..so dyeorg decided nk tukar angin..dye pun ade t'dengar stadium baru buka kt t'ganu..so dyeorg dtg ar dating ..eh2 silap..fighting kt sini..inilah puncanye..paham..

main bowling !! huhu..





beznyer main bowling !! korunk pernah main bowling x??saya punyer skor yg huruf "A"..mula2..hampeh !! tp second game..cayalaa beb..huhu..x tau yg mane game 1 yg mane game 2??game yg ke -1 background kaler merah manakala game yg ke-2 kaler hijau..game ke-1 xde pape,spare xde,strike lg xde..tp tgk je la game ke-2..2 strike,1 spare..kire ok le walaupun cara main salah tapi agak2 bley skor kire alhamdulillah.. bley skor..

Tuesday, June 2, 2009

PETUA UNTUK"TAHAN LAMA"

Petua yang paling sengal aku pernah dengar!
Dapat dari emel yang dihantar oleh yahoo group 'Rehat Minda'...dan-dan time tu aku tergelak sakan. Mengembalikan semula mood aku setelah seharian dihambat tugas hakiki.

===============================================================
Sesuai untuk yang dah berkeluarga mahupun yang masih solo.......
Ewah ewah ewah... korang suka betul kalau bab-bab nak tahan lama nie, ya?
Kat bawah nie ada petua untuk 'tahan lama'.


KELAPA PARUT
Untuk lebih tahan lama selama 2 tahun.
Belah kelapa dan ambik sebelah sahaja.
Gunakan sebelah pada 31 December 2008. Dan sebelah lagi
pada 1 January 2009. Wah...tahan sampai 2 tahun kan ?

NASI/LAUK
Biar tahan lebih lama,
Jangan gunakan jari pasal jari korang ada bakteria.
Sebab tu lauk cepat basi. Ceduk la pakai sudu ke, sudip ke.

BARANGAN KEMAS TERUTAMA EMAS
Kalau untuk lebih 'tahan lama',
Bayarle zakat utk barang kemas tu atau pakai saja.
Barangan emas bila dah terlalu banyak, kena bayar zakat.
Kalau tak, tetiba hilang atau kena curi, padan muka korang, ha haa...

PAKAIAN.
Nak tahan lama
Jangan rendam dalam serbuk pencuci lama sangat elak guna washing mach.
Jangan jemur bawah mentari terik elak guna bleach.
Jangan bawa mandi kat beach.
Gantung bila disimpan.
Cuci guna air jeram/hujan.
Jangan bagi pinjam kat kawan!!!.
Kalau nak tahan lagi lama PINJAMLAH BAJU MEMBER...BAJU SENDIRI SIMPAN.

KERETA
Nak tahan lama.
Lepas beli, simpan kat garaj. tutup elok2. jangan bagi angin masuk.
jangan bagi abuk masuk. jangan bagi wap air masuk.
bayar loan bulan2. sampai abis loan. gerenti tahan lama.

KENYANG
Kalau nak tahan lama,
Sebelum makan - baca bismillallah dan doa
Akhir makan - doa dan ucap alhamdullillah. ..

UMUR
Umur nak tahan lama?
Banyak kan senyum, jangan fikir semua masalah dan
jangan merokok!!! (bukan sebab rokok tu bahaya tapi
bazirkan duit saja, kalau duit tak ada banyakkan lagi masalah).

ROKOK
Rokok nak tahan lama?
Jangan hisapplah... ...!!!!, letak atas meja dan pandang saja.
P/S: jangan hisap benda-benda yang dilarang...sendiri mau ingat
hahaaa....

TIDUR
Nak tahan lama tak tidur malam
Rajin-rajinlah tidur siang.

HUBUNGAN
Bertahan lama dalam persahabatan/ hubungan,
Jujur dan ikhlas je!!!!

Last word:
SELAMAT BERTAHAN LAMA........ ......... .sentiasa terbuka dan rasional.

ADAKAH IA SATU JENAYAH??

Semalam aku terfikir tentang isu kaum wanita membawa senjata seperti pisau semasa memandu. Aku tak pasti sama ada wujud suatu akta atau enakmen yang membenarkan kaum wanita membawa senjata di dalam kenderaannya bagi tujuan keselamatan, atau lebih penting, untuk tujuan mempertahankan keselamatan diri sekiranya diserang ketika di atas jalanraya. Ada ke?

Pada sesapa yang lebih arif atau mempunyai sumber yang lebih meyakinkan, sila komen kat post aku ni ye? Aku cuma nakkan kepastian.

Kalau dalam proses mempertahankan diri semasa diganggu tu, tertikam atau terbunuh orang tu dengan senjata kita...adakah kita (kaum wanita) masih boleh dipenjara atau dikenakan hukuman berat? Bukan ke tujuan asal kita untuk mempertahankan diri?

Ye la, bukan apa. Kadangkala aku fikir isu ni wajib kita berikan perhatian yang lebih sikit. Kan sekarang ni banyak kes yang melibatkan kaum wanita disamun, dirogol malah dibunuh oleh kaum yang satu lagi tu. Naik menyampah aku dengan kes jenayah yang berlaku kebelakangan ni....ko dah rompak perempuan tu, dah la..yang sampai nak rogol2 pastu bunuh pehal? Jantan syial betul la syaitan bertopengkan manusia ni. Yang merompak kat rumah orang tu...ko dah kebas semua barang-barang tu sudah la...yang ko pergi rogol + cabul + seks luar tabii depan mata mak bapak @ laki dia buat apa? Ko puas? Memang laknat betul lah manusia jenis ni.

Sunday, May 17, 2009

sambungan..

6) Ramai orang soleh meninggal dunia.
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga Allah mengambil orang-orang yang baik dan ahli agama dimuka bumi, maka tiada yang tinggal padanya kecuali orang-orang yang hina dan buruk yang tidak mengetahui yang makruf dan tidak mengingkari kemungkaran - Riwayat Ahmad

7) Orang hina mendapat kedudukan terhormat.
"Di antara tanda-tanda semakin dekatnya kiamat ialah dunia akan dikuasai oleh Luka' bin Luka'(orang yang bodoh dan hina). Maka orang yang paling baik ketika itu ialah orang yang beriman yang diapit oleh dua orang mulia" - Riwayat Thabrani

8) Mengucapkan salam kepada orang yang dikenalnya sahaja.
"Sesungguhnya diantara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah manusia tidak mahu mengucapkan salam kepada orang lain kecuali yang dikenalnya saja." - Riwayat Ahmad


9) Banyak wanita yang berpakaian tetapi hakikatnya telanjang.
Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a. "Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah akan muncul pakaian-pakaian wanita dan apabila mereka memakainya keadaannya seperti telanjang."

10) Bulan sabit kelihatan besar.
"Di antara tanda-tanda telah dekatnya hari kiamat ialah menggelembung (membesarnya) bulan sabit." - Riwayat Thabrani

11) Banyak dusta dan tidak tepat dalam menyampaikan berita.
"Pada akhir zaman akan muncul pembohong-pembohong besar yang datang kepadamu dengan membawa berita-berita yang belum pernah kamu dengar dan belum pernah didengar oleh bapa-bapa kamu sebelumnya, kerana itu jauhkanlah dirimu dari mereka agar mereka tidak menyesatkanmu dan memfitnahmu" - Sahih Muslim

12) Banyak saksi palsu dan menyimpan kesaksian yang benar.
"Sesungguhnya sebelum datangnya hari kiamat akan banyak kesaksian palsu dan disembunyikan kesaksian yang benar" - Riwayat Ahmad

13) Negara Arab menjadi padang rumput dan sungai.
"Tidak akan datang hari kiamat sehingga negeri Arab kembali menjadi padang rumput dan sungai-sungai." - Sahih Muslim


Hadis-hadis ini adalah merupakan pengkhabaran sebahagian daripada tanda-tanda kiamat yang sudah dan sedang berlaku dalam dunia masyarakat kita.Sama-samalah kita mengambil iktibar dan pedoman daripada hadis-hadis yang telah diriwayatkan daripada Junjungan Mulia Muhammad Salallahu Alaihi Wasallam.Sesungguhnya Baginda tidaklah bertutur mengikut hawa tetapi semua ini adalah wahyu daripada Allah taala.-editor.

Saturday, May 16, 2009

antara tanda-tanda kecil kiamat

1) Penaklukan Baitulmuqaddis.
Daripada Auf b. Malik r.a., katanya, "Rasulullah s. a. w. telah bersabda:"Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat."Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." - Sahih Bukhari


2) Zina bermaharajalela.
"Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang." - Sahih Muslim

3) Bermaharajalela alat muzik.
"Pada akhir zaman akan terjadi tanah runtuh, rusuhan dan perubahan muka."Ada yang bertanya kepada Rasulullah; "Wahai Rasulullah bila hal ini terjadi?" Baginda menjawab; "Apabila telah bermaharajalela bunyi-bunyian (muzik) dan penyanyi-penyanyi wanita" - Ibnu Majah

4) Menghias masjid dan membanggakannya.
"Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid" - Riwayat Nasai.


5) Munculnya kekejian, memutuskan kerabat dan hubungan dengan tetangga tidak baik.
"Tidak akan datang kiamat sehingga banyak perbuatan dan perkataan keji, memutuskan hubungan silaturahim dan sikap yang buruk dalam tetangga." - Riwayat Ahmad dan Hakim

bersambung

Pakaian kita macam mana?



bagaimana cara pemakaian orang2 kite skang ye??yg no. 2 tu boleh bilang dengan jari je.tak ramai yang mengamalkan pemakaian sebegini.kalau kita lihat di jalanan..no.1 tu majoriti.mungkin orang sebegini belum mendapat kefahaman sebetulnya tentang tatacara pemakaian dalam Islam.mungkin lah...
satu je saya nk pesan..

ISLAm itu bukan sahaja agama,tapi ianya satu gaya hidup yang harus diikuti..jom sama2 berubah ke arah yang lebih baik!^^

manusia bley tgk bunian!!

Umat Islam tak digalak berkawan dengan makhluk ghaib kerana tidak diketahui beriman atau kafir.

Di sebalik dunia nyata yang kita tempuhi, ada kehidupan sama seperti manusia tetapi terselindung dan tidak dapat disingkap pancaindera biasa.

Penduduk alam ghaib itu dikatakan memiliki budaya setempat seperti bermain kompang dan berzanji, memiliki wajah dan fizikal seperti manusia.

Penghuni dunia itu juga hidup bermasyarakat, mendirikan rumah dan penempatan sama seperti kita malah dikatakan turut menunaikan haji dengan menaiki kenderaan sama seperti manusia.

“Apa yang membezakan orang bunian dengan manusia ialah jika berpakaian, semuanya mesti satu warna. Dari baju ke seluar sama warna,” kata Pengasas Pusat Rawatan Islam Manarah di Kuang, Selangor; Dr Jahid Sidik.

Dr Jahid yang juga bekas pensyarah Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya berkata, selain warna pakaian; berdasarkan pengalaman dan kes yang dirujuk kepadanya, semua aktiviti bunian sama seperti manusia.

“Cuma manusia tidak nampak mereka. Dalam al-Quran juga menyatakan manusia tidak dapat melihat makhluk ghaib seperti syaitan, jin dan bunian kerana mereka tidak memiliki jasad. Manusia memiliki empat unsur iaitu air, api, tanah dan angin tetapi bunian menyamai jin hanya memiliki unsur api dan angin (menyebabkan mereka tidak berjasad),” katanya.

Beliau yang berpengalaman hampir 15 tahun dalam perubatan Islam berkata, sehingga kini ada dua teori dikemukakan mengenai kewujudan dan asal usul orang bunian.

“Mengikut cerita orang lama termasuk guru saya; asal bunian ialah apabila manusia berkahwin dengan jin. Sememangnya dalam kitab fekah ada perbincangan mengenai perkahwinan antara manusia dan jin.

“Berdasarkan pengalaman yang dirujuk kepada saya, membuktikan perkahwinan antara jin dan manusia memang berlaku dalam kehidupan ini,” katanya yang turut menjelaskan bahawa perkahwinan itu menyebabkan bunian memiliki rupa dan budaya seperti manusia tetapi memiliki unsur api dan angin menyamai jin.

Satu teori lain mengenai kewujudan bunian adalah mereka pada asalnya manusia alim dan soleh, taat kepada perintah Allah tetapi akibat sebab tertentu, mereka terlalai dan melakukan kejahatan.

“Akibat malu berhadapan dengan manusia, mereka berdoa kepada Allah supaya kewujudan mereka tidak dilihat manusia. Ada versi mengatakan kejadian ini berlaku pada zaman Sahabat tetapi ada yang mengatakan ia berlaku sebelum zaman Rasulullah serta pada zaman Nabi-Nabi terdahulu,” katanya.

Beliau berkata, manusia biasa tidak dapat melihat bunian atau jin tetapi keadaan itu boleh berlaku dalam beberapa keadaan tertentu, dengan izin Allah. Antaranya apabila ada jin atau bunian yang menumpang dalam badannya tanpa disedari individu itu.

“Ada orang berkata, bayi dapat melihat bunian atau jin kerana mereka masih suci. Itu tidak benar, sebenarnya bayi dapat melihat perkara ghaib itu kerana bunian atau jin menumpang di badannya.

“Ada satu kes seorang bapa mendakwa anak kecilnya istimewa (psikik) kerana dapat melihat benda ghaib. Selepas dibawa kepada saya, didapati dalam badannya ada jin dan selepas makhluk itu dikeluarkan, anak kecil itu kembali normal,” katanya.

Selain itu, manusia mampu melihat bunian jika makhluk itu menzahirkan jasadnya dan kebiasaannya kemampuan bunian menunjukkan fizikalnya berlaku apabila bunian itu mempelajari ilmu tertentu. Sebaliknya manusia juga boleh melihat bunian jika mereka mempelajari ilmu tertentu.

Dr Jahid menceritakan beberapa kes bunian yang dirujuk kepadanya sepanjang terbabit dalam bidang perubatan Islam itu.

“Satu kes di Kota Tinggi, Johor. Dua pemuda masuk ke hutan mencari rotan tetapi seorang daripada mereka hilang ketika hari hampir malam.

“Operasi mencari dijalankan tetapi lelaki itu tetap tidak dijumpai sehinggakan ahli keluarga dan penduduk kampung menganggap pemuda itu sudah meninggal dunia akibat dibaham binatang buas. Masa berlalu dan kehilangan pemuda itu semakin kurang dibualkan penduduk dan ahli keluarga.

“Tiba-tiba, kira-kira lebih setahun selepas kehilangannya, pemuda itu kembali ke rumah keluarganya dan membawa bersama seorang anak dan isteri,” katanya.

Pemuda itu menceritakan, pada hari kehilangannya, dia tersesat dalam hutan dan apabila menjelang malam, ketika mencari jalan keluar, dia terjumpa sebuah rumah.

Selepas berehat semalaman, pemuda itu meminta izin pulang tetapi disuruh pemilik rumah tinggal bersama mereka dan berkahwin dengan anak perempuannya.

Selepas setahun, lelaki itu diizinkan menjenguk keluarganya di alam manusia tetapi selepas itu, dia diberi pilihan oleh mentuanya sama ada ingin terus berada di alam bunian atau bersama manusia. Lelaki itu memilih kekal bersama anak dan isterinya di alam bunian.

Kes kedua diceritakan Dr Jahid berlaku pada tahun-tahun terakhir jemaah haji menggunakan kapal laut sebagai pengangkutan. Dalam sebuah kabin, ditempatkan tiga lelaki dan selepas berkawan, mereka bertukar alamat apabila ingin berpisah.

“Apabila pulang, seorang dari mereka yang tinggal di Kedah mengambil keputusan melawat kenalannya di Muar, Johor. Sebaik sampai di Muar, dia menunjukkan alamat kepada pemandu teksi yang berasa pelik kerana tiada kampung di kawasan itu.

“Apabila sampai, didapati memang tiada penempatan di situ, selepas berjalan masuk ke dalam sedikit, baru dia menjumpai kampung dan rumah kenalannya. Tetapi selepas beberapa ketika berada di tangga rumah kenalan itu, dia ditolak seorang pemuda dan sebaik terjatuh, dia melihat rumah dan kampung ghaib sebaliknya digantikan dengan semak belukar,” katanya.

Kes ketiga lebih menyedihkan. Seorang gadis meminta pertolongan Dr Jahid untuk memisahkannya daripada suaminya lelaki bunian. Beberapa tahun sebelum perkahwinan mereka, lelaki itu mendatangi gadis itu dan mengugut supaya mengahwininya atau gadis itu akan mengalami sakit misteri.

Gadis itu enggan menyebabkan dia diserang penyakit misteri selama dua tahun. Akibat tidak tahan menanggung kesakitan sehingga menyebabkannya lumpuh, gadis itu bersetuju berkahwin dengan lelaki bunian berkenaan.

Bantuan yang diminta daripada Dr Jahid bagaimanapun dibatalkan gadis itu dipercayai selepas diugut suami buniannya dan sehingga kini, tidak diketahui nasib wanita itu.

FAKTA

- Bunian tidak ditakrif dalam al-Quran tetapi keajaiban Allah sama seperti kejadian manusia kembar.

- Manusia yang bersahabat atau berkawan dengan bunian, menjatuhkan martabat mereka sebagai khalifah Allah.


- Tidak seperti jin yang boleh terbang dan memiliki kemampuan lain, Bunian hidup seperti manusia dengan berjalan kaki, bercucuk tanam cuma bezanya mereka tidak dilihat manusia walaupun hidup di alam yang sama.

- Bunian boleh menyakiti manusia secara ghaib tetapi bagi bunian yang mempelajari ilmu tertentu, mereka boleh menyakiti manusia secara fizikal.

- Rawatan digunakan Dr Jahid untuk merawat gangguan jin atau bunian adalah kaedah ketukan.
- Tanda-tanda seseorang diganggu bunian atau jin adalah berkelakuan pelik seperti melihat benda ghaib, berat badan kekal tetapi apabila diangkat terasa berat selain kesan aneh pada tubuh badan.

- Manusia tidak digalakkan berkawan dengan bunian kerana sukar diketahui sama ada bunian itu benar-benar beriman atau kafir.

- kaedah menjauhkan gangguan bunian atau jin adalah dengan menjaga ibadat wajib dengan sempurna selain memperbanyakkan ibadat sunat serta solat hajat, solat taubat dan berdoa

Wednesday, May 13, 2009

BURU TUJUH GOLONGAN DI SISI ALLAH

Baginda Rasulullah s.a.w adalah contoh terbaik khususnya dalam menjalani ibadat puasa di bulan Ramadan dan contoh yang berjaya dalam melaksanakan tuntutan pelbagai jenis ibadat sebagai pengajaran kepada umatnya bagi mendapatkan tempat yang selesa di sisi Allah SWT pada hari kiamat.
Di mana terdapat tujuh jenis golongan manusia yang berjaya mendapat tempat di sisi Allah kerana melakukan amalan berdasarkan ilmu pengetahuan yang diwariskan oleh baginda kepada mereka.
Kejayaan mereka itu untuk beramal dengan amalan-amalan yang baik menurut syarak adalah disebabkan ketekunan mereka untuk bergaul dengan insan-insan yang memiliki budi pekerti yang baik, apatah hubungan yang intim dengan Allah SWT selaku Pencipta seluruh alam.
Perkara ini ada ditegaskan Allah menerusi ayat 28 surah al-Kahfi yang bermaksud: "Dan bersabarlah kamu bersama-sama dengan orang-orang yang menyeru kepada Tuhannya, sama ada di waktu pagi, tengahari, petang, senja dan malam dengan mengharapkan keridaan-Nya, janganlah kamu kedua matamu berlaing dari mereka kerana mengharapkan perhiasan kehidupan dunia ini, dan janganlah kamu menuruti orang yang telah Kami lalaikan hatinya daripada mengingati Kami serta menuruti hawa nafsunya, kerana sesungguhnya seluruh hidup mereka adalag melampaui batas (agama)."

Itulah jalan bagi memastikan kedudukan iman, pegangan serta kepercayaan terus utuh melalui persahabatan dengan orang-orang yang boleh mengingatkan kita kepada Allah SWT, bukan sekadar itu, malah mencemburui serta memburu tempat di akhirat seperti tujuh golongan yang terselamat daripada ditimpa panas terik matahari sejengkal di atas kepala.
Rasulullah s.a.w ada menegaskan mengenai tujuh golongan tersebut menerusi sabdanya yang bermaksud: "Tujuh golongan dinaungi Allah di bawah naungan-Nya pada hari kiamat iaitu hari yang tidak ada sebarang naungan padanya selain daripada naungan Allah; mereka itu ialah: Pemerintah yang adil, remaja (lelaki atau perempuan) yang hidupnya sentiasa dalam mengerjakan ibadah kepada Tuhannya, orang yang hatinya sentiasa terikat dengan masjid, dua orang yang berkasih sayang kerana Allah di mana kedua-duanya berkumpul dan berpisah untuk mendapat keredaan Allah, orang yang digoda oleh seorang perempuan yang kaya lagi rupawan untuk bersatu dengannya lalu ia menolak dengan berkata: "Aku takut kepada Allah!", orang yang bersedekah secara bersembunyi sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang diberi oleh tangan kanannya, dan orang yang menyebut atau mengingat Allah dengan keadaan tidak ada dalam ingatannya perkara lain, lalu menitiskan air matanya kerana mengingatkan sifat Mulia dan sifat Agung Allah." (Riwayat Abu Daud dan Ibnu Majah).

Jelas dari apa yang disabdakan oleh baginda dalam hadis tersebut di atas, memberitahu kita bahawa golongan yang disebut itu adalah mereka yang benar-benar melaksanakan tuntutan ajaran agama Islam dalam hidup mereka, justeru mereka dianugerahkan balasan yang baik dari Allah setimpal dengan apa yang telah disumbangkan untuk kebaikan Islam.
Bukan mudah untuk menjadi hamba Allah yang sanggup berkorban demi Allah dalam segenap tuntutan kehidupan, apatah lagi terpaksa berhadapan dengan ujian yang mesti dilalui seperti yang dialami oleh tujuh golongan di atas.
Apatah lagi kepada umat Muhammad masa kini yang tenggelam dalam banyak perkara yang tidak ada hubungan dengan nilai keagamaan, termasuklah gelagat dalam bulan Ramadan dan malam hari raya, mereka memperlihatkan betapa aspek agama perlu dipelihara pada waktu tertentu secara bermusim, sehingga tindakan mereka itu tidak menjadikan mereka mampu untuk menangis kerana takut kepada Allah SWT.
Golongan yang ketujuh yang disebut oleh baginda Rasulullah dalam hadis di atas iaitu yang mengingati (berzikir) kepada Allah hingga menitiskan air mata bukan mudah untuk ditemui pada zaman ini, kerana manusia pada hari ini tidak memelihara sumber pemakanan yang diambil (hasil pendapatan), tidak mengendahkan pantang larang agama, halal dan haramnya sesuatu yang diperolehinya serta tidak mempedulikan nilai-nilai agama dalam kehidupan mereka, malah Islam dipinggirkan dalam hidup mereka.

Pendekatan al-Quran dan sunnah Nabi Muhammad mengenai nilai air mata
Sehubungan itu, Allah menjelaskan, menerusi ayat 109 surah al-Isra’ yang bermaksud: "Dan mereka menyungkur atas muka mereka sambil menangil dan mereka bertambah khusyuk."
Itulah sikap dan nilai orang-orang yang beriman sungguh-sungguh kepada Allah SWT, di mana mereka tidak akan mudah mengalirkan air mata melainkan apabila melihat Islam ditekan, diperlakukan dengan sewenang-wenangnya oleh tangan-tangan pengkhianat agama, negara dan bangsa.
Keadaan ini amat berbeza sekali dengan orang Islam hari ini yang tidak peka atau prihatin dengan perkembangan semasa yang melibatkan undang-undang Islam yang masih tidak terlaksana dan mereka tidak sedih apatah lagi mengeluarkan air mata kerananya.
Dalam hadis yang lain pula, Rasulullah s.a.w bersabda: "Seseorang itu tidak akan masuk neraka disebabkan dia menangis kerana takut kepada Allah." (Hadis riwayat at-Tirmizi)
Sesungguhnya baginda Rasulullah s.a.w banyak memberi motivasi kepada umatnya dengan kata-kata hikmat (hadisnya) yang mampu mengalirkan air mata bagi golongan yang memiliki hati yang sejahtera daripada amalan syirik, nifaq dan menyanggah hukum Allah SWT, tetapi bagi mereka yang keras hatinya daripada amalan Islam, atau kosong daripada penghayatan agama, walau dibacakan ayat al-Quran kepada mereka, tetap tidak akan berganjak dan terus berada dalam kesesatan.

Allah SWT menegaskan dalam ayat 23 surah az-Zumar (39) maksudnya: "Maka apakah orang-orang yang dibuka Allah hatinya untuk menerima Islam lalu dia mendapat cahaya daripada Tuhannya sama dengan orang keras hati? Maka celakalah bagi mereka yang keras hatinya dari mengingati Allah, sesungguhnya mereka itu berada dalam kesesatan yang nyata."
Jelas daripada ayat dan hadis di atas, menunjukkan bahawa nilai air mata yang menangis kerana takut kepada Allah SWT diganjari dengan pahala dan menyebabkan si pelakunya akan dimasukkan dalam syurga, begitulah sebaliknya jika seseorang itu yang menangis bukan kerana takut kepada Allah, maka dia akan dimasukkan dalam api neraka, malah air mata yang dialirkan itu akan menjadi saksi terhadap apa yang dilakukan selama hidup di dunia, sama ada air mata itu akan menjadi penolonga baginya atau sebaliknya.
Kesan air mata positif yang melayakkan masuk syurga Allah

Para ulama telah menggariskan beberapa pendekatan bagi memperolehi jalan untuk memastikan agar air mata yang mengalir itu adalah disebabkan takut kepada Allah SWT:
1. Bergaul dengan para solihin di kalangan orang-orang alim yang sering mengingatkan diri kepada Allah, serta merasa bertanggungjawab untuk menyelamatkan agama-Nya yang semakin hari semakin tercemar dengan tindakan orang-orang Islam sendiri.
2. Memerhati alam sekeliling ciptaan Allah bagi membangkitkan diri daripada alpa kepada istiqamah dengan Islam dengan merasakan Allah Maha Agung dalam penciptaan-Nya.
3. Sentiasa melakukan muhasabah diri terhadap segenap kesalahan yang pernah dilakukan, ia tidak dapat dikesan melainkan duduk bersama dengan golongan ahli ilmu.
4. Mencari atau menyediakan persekitaran yang baik adalah salah satu kaedah untuk mampu menangis kerana takut kepada Allah.
5. Mencari contoh teladan yang baik lagi solih bagi mencerminkan diri kepadanya.
Sehubungan itu juga, Imam Ibnu Qayyim al-Jawziyyah ada menegaskan, bahawa terdapat jenis tangisan yang berbeza antara seorang individu dengan individu yang lain berdasarkan kefahaman serta penghayatan seseorang itu terhadap agamanya:-

1. Menangis kerana kasih sayang & kelembutan hati.
2. Menangis kerana rasa takut.
3. Menangis kerana cinta.
4. Menangis kerana gembira.
5. Menangis kerana menghadapi penderitaan.
6. Menangis kerana terlalu sedih.
7. Menangis kerana terasa hina dan lemah.
8. Menangis untuk mendapat belas kasihan orang.
9. Menangis kerana mengikut-ikut orang menangis.
10. Menangis orang munafik - pura-pura menangis.

"..dan bahawasanya DIA lah yang menjadikan orang tertawa dan menangis." (AnNajm:43)
Jika semua perkara di atas dapat dilakukan, nescaya seseorang muslim itu berjaya menemui noktah penting bagi menjamin dirinya untuk terus menangis kerana takut kepada Allah SWT.
Ibadat pada waktu malam
Sesungguhnya waktu malam adalah satu waktu yang disifatkan paling penting dan utama, bukan sahaja ia bersifat hening dan tenang, malah jauh dari sebarang rasa sikap untuk menunjuk-nunjuk ibadat yang dilakukan kepada orang lain.
Justeru peristiwa penting dalam sejarah Islam kebanyakannya berlaku pada waktu malam seperti peristiwa penurunan al-Quran malam al-Qadr, peristiwa penghijrahan baginda Rasulullah dan Abu Bakr, Israk Mikraj dan lain-lain.
Begitulah juga dengan Rasulullah s.a.w yang merupakan hamba maksum yang dijanjikan Allah syurga, tetapi baginda tetap mendirikan ibadat pada malam hari sehingga pecah-pecah kedua-dua telapak kakinya. Demikianlah gambaran hamba yang mampu bersyukur ke atas nikmat anugerah Allah kepadanya.
Hadis daripada Ali Said r.a. menyatakan bahawa Rasulullah s.a.w ada bersabda: Barang siapa terjaga daripada tidur di waktu malam, dan mengejutkan keluarganya, lalu sembahyang dua rakaat, ditulis bagi mereka itu dalam golongan orang yang mengingati Allah lelaki dan perempuan - Riwayat Abu Daud dan Ibn Majah.

Abdullah bin Salam menyatakan kata-kata yang mula-mula sekali beliau dengar daripada Rasulullah s.a.w. ialah sabdanya: Wahai manusia berilah salam, beri makan dan hubungkan silaturahim, dan sembahyang malam ketika orang ramai tidur, kamu semua masuk syurga dengan selamat sejahtera - Riwayat Tarmizi.
Sesungguhnya mendirikan ibadat di waktu malam itu amalan para salehin dan muqarrabin. Ia memberi kesan pada pembentukan peribadi, menyumbang kebahagiaan di dunia dan akhirat, menghindarkan penyakit, meraih ketenangan.
Rasulullah s.a.w. menggesa agar setiap orang melakukannya. Sesungguhnya Rasulullah s.a.w. tidak pernah meninggalkannya. Ketika sakit atau terasa malas, baginda sembahyang dalam keadaan duduk. - Riwayat Abu Daud. - mks.
________________________________________
Komen oleh (1) Pembaca

ISLAM AGAMA MUDAH

Dihantar oleh WAN RASHID MOHAMMAD 0176814564, on 02-10-2007 15:52
Ada orang yang sakit mata dan telinga berkata; saya terpaksa menanggung kesakitan sepanjang hari kerana jika saya titikkan ubat saya nanti batal puasa saya. Saya bertanya dia; siapa yang menyatakan batal? Dia berkata: Ramai yang kata macam itu. Saya kata kepadanya: Dalam hadis disebutkan: Rasulullah s.a.w. bercelak sedangkan baginda berpuasa (riwayat Ibn Majah, dinilai sahih oleh al-Albani). Jika memasukkan sesuatu ke daerah mata atau setiap rongga membatalkan puasa, tentu baginda tidak lakukan.
Demikian juga anggapan ramai pihak bahawa seseorang yang mandi disebabkan keletihan atau terlalu dahaga pada bulan Ramadan, mengurangkan pahala puasanya. Ada yang menambah, sesiapa yang mandi selepas waktu asar, juga berkurangan pahala puasanya. Sedang di dalam hadis yang sahih yang diriwayatkan oleh al- Imam Malik di dalam al-Mawata’, Ahmad dan Abu Daud: Abu Bakar bin Abd al-Rahman meriwayatkan: “Telah berkata sahabah yang menceritakan kepadaku: “Aku melihat Rasulullah s.a.w. di al-‘Arj (nama tempat) mencurahkan air ke atas kepala baginda ketika baginda berpuasa disebabkan dahaga atau panas.” Dengan itu Ibn Qudamah al-Maqdisi (meninggal 620H) menyatakan: “Tidak mengapa seseorang mencurahkan air ke atas kapalanya (ketika puasa) disebabkan panas atau dahaga kerana diriwayatkan oleh sebahagian sahabah bahawa mereka melihat Rasulullah di al-‘Arj (nama tempat) mencurahkan air ke atas kepala baginda ketika baginda berpuasa disebabkan dahaga atau panas.” (Ibn Qudamah al-Maqdisi, al-Mughni, 2/18, Beirut: Dar al-Fikr). Maka tidak menjadi kesalahan mereka yang letih atau kekeringan ketika bertugas membasahkan kepala atau mandi demi menambahkan kesegaran dan meneruskan urusan. Agama ini sangat rasional. Ia tidak menyuruh kita keletihan dan tersandar sepanjang hari.
Sesetengah menganggap berbuka puasa dengan air zamzam itu lebih baik. Sebenarnya, dakwaan seperti ini tidak berteraskan hadis. Anas katanya: Bahawa Rasulullah s.a.w. berbuka dengan puasa sebelum bersolat dengan beberapa biji rutab, sekiranya tiada rutab maka dengan beberapa biji tamar, dan sekiranya tiada tamar maka baginda minum beberapa teguk air. (Riwayat al-Imam Ahmad dan al-Tirmizi, Al-Diya al-Maqdisi menilai hadis ini sebagai sahih). Kata al-Mubarakfuri (meninggal 1353H): Hadis ini menjadi dalil disunatkan berbuka puasa dengan rutab, sekiranya tiada maka dengan tamar, dan sekiranya tiada maka dengan air… Adapun pendapat yang menyatakan di Mekah disunatkan didahulukan air zamzam sebelum tamar, atau mencampurkan tamar dengan air zamzam adalah ditolak. Ini kerana ia menyanggahi sunah. Adapun Nabi telah berpuasa (di Mekah) banyak hari pada tahun pembukaan kota Mekah namun tidak pernah diriwayatkan baginda menyalahi adat kebiasaannya mendahulukan rutab/ tamar sebelum air.
(al-Mubarakfuri, Tuhfah al-Ahwazi, 3/311, Beirut: Dar al- Kutub al-‘Ilmiyyah).

Demikian sesetengah kita, akan berhenti memakan sahur apabila melihat jadual waktu imsak.. Jadual itu biasanya akan menetapkan waktu berpuasa lebih awal dari masuknya waktu solat subuh. Padahal al-Quran menyebut: (maksudnya): Makan dan minumlah kamu sehingga ternyata benang putih dari benang hitam dari waktu fajar, kemudian sempurnakanlah puasa sehingga waktu malam (surah al-Baqarah: 187). Dalam hadis al-Bukhari dan Muslim, Nabi menyebut dengan jelas: Makan dan minumlah sehingga azan Ibn Ummi Maktum, kerana beliau tidak akan azan melainkan setelah masuk waktu fajar (subuh). Ibn Ummi Maktum adalah muazzin Nabi. Baginda mengajar kita dalam hadis ini agar kita boleh bersahur sehingga masuknya waktu solat subuh. Apabila waktu solat subuh, bererti waktu sahur berakhir. Baginda tidak pula menyebut beberapa ketika atau setengah jam sebelum subuh. Bahkan dalam hadis Abu Daud dan Ahmad baginda memberikan kelonggaran yang lebih luas untuk umatnya. Baginda bersabda: Apabila seseorang kamu mendengar azan sedangkan bekas minuman berada di tangannya, maka janganlah dia meletakkannya sehingga selesai hajatnya (dinilai sahih oleh al-Albani). Baginda tidak menyuruh seseorang meludah atau memuntahkan apa yang ada dalam mulut apabila mendengar azan seperti pendapat sesetengah orang. Islam itu mudah dan praktikal.